Najłatwiej być rejestratorką w klinice stomatologicznej

Rejestratorka jest różnie postrzegana. Jedni uważają, że to najłatwiejsze zadanie, inni że to kluczowe stanowisko w strukturze kliniki. Najlepsza odpowiedź – to zależy! My zaliczamy się do tych, którzy zdecydowanie nie zgadzają się z tym, że to najłatwiejsze zadanie. Rejestratorka to pierwsza linia frontu, co za tym idzie, to właśnie ona ma pierwszy kontakt z pacjentem. Rejestratorka nie siedzi i nie uśmiecha się do klientów – chociaż to też!  Osoba na tym stanowisku ma wiele obowiązków. Rozlicza i umawia pacjentów, koordynuje pracę całego zespołu, jest odpowiedzialna za dokumenty wejściowe pacjenta, które trafiają do dokumentacji medycznej. Odpisuje na maila, odbiera telefony, obsługuje na bieżąco wchodzących i wychodzących klientów, wykonuje sprawozdania dla właściciela/ menedżera. Czy zatem wystarczy, żeby nasza rejestratorka była ładna i miła?

Jak znaleźć tę jedyną kandydatkę?

Pozyskanie dobrej rejestratorki zaczyna się od ogłoszenia i odpowiedniego sformułowania zakresu zadań. Na to stanowisko zazwyczaj spływa najwięcej CV. Jak wyselekcjonować tę jedną jedyną? Zapewne powinna być empatyczna, o miłym głosie i aparycji. Wg nas najważniejsze cechy i umiejętności osoby na tym stanowisku to:

  1. Pozytywne nastawienie do życia
  2. Empatia i asertywność
  3. Chęć uczenia się i doskonalenia
  4. Wielozadaniowość
  5. Sumienność i regularność w działaniu
  6. Dokładność
  7. Umiejętność radzenia sobie w sytuacjach stresujących
  8. Umiejętność poruszania się w pakiecie Office z naciskiem na WORD i EXCEL